Registrere ekspert / firma



Velg mellom å opprette en frittstående ekspertkonto (enkeltperson) eller en firmakonto som skal styre flere eksperter.

velg medlemskap

Frittstående ekspert

Vi bruker Vipps til å verifisere ekspertenes identitet.

Vipps 1

Skriv inn mobilnummeret knyttet til din Vippskonto og følg instruksjonene på skjermen.

Vipps 2

Sjekk at bildet stemmer overens med bildet du får opp i Vippsappen på mobilen - og trykk på "Fortsett"-knappen i appen.

Vipps 3

Vi fyller automatisk ut feltene i registreringsskjemaet med informasjonen hentet fra Vipps. Ønsker du å bruke et annet mobilnummer eller en annen e-postadresse i stedet kan du enkelt endre denne informasjonen under "Innstillinger" etter at registreringen er fullført.

Trykk på "Opprett ekspertprofil" så vil du bli ledet gjennom profiloppsett, opplasting av profilbilde, prisvalg og oppsett av "arbeidstiden" din.

Her får du opp en liste over hva du trenger å gjøre før kontoen blir aktiv. Listen vil se omtrent slik ut:

hva mangler

Fyll inn den manglende informasjonen.

Ekspertkontoen din ligger nå til godkjenning, og vil være klar for bruk så snart en admin har godkjent den. Når alt er fylt ut og kontoen er godkjent vil den bli aktivert og synlig i ekspertoversikten.




Registrere firma

Firma registreres med organisasjonsnummer og en kontaktperson som er ansvarlig for oppføringen. Dersom kontaktpersonen også skal fungere som ekspert må det brukes to forskjellige e-postadresser for dette.

Når registreringen er fullført kan du invitere e-postadressene til de ansatte du ønsker at skal opprette ekspertbruker under firmaet. Dersom du også inviterer deg selv må du invitere en annen epostadresse enn den du brukte til å opprette firmakontoen. Husk også å logge ut fra firmakontoen før du aksepterer invitasjonen.

Firmaet er ansvarlig for at kravene til utdannelse er oppfylt og ekspertene du inviterer trenger derfor ikke å laste opp vitnemål eller tilknytte en egen Stripe-konto. Pengene opptjent av firmaeksperter utbetales til firmaets Stripe-konto.

Motta betaling

*Betaling fra SnakkMed gjøres gjennom Stripe. For å kunne motta betaling må du opprette en bruker hos Stripe. Dersom du allerede har en Stripe-bruker kobler du enkelt til den eksisterende ved å logge inn på den. Må du opprette en bruker kan det være greit å sjekke nettbanken først og finne ønsket kontonummer og tilhørende IBAN-nummer så du har det klart før du starter registreringen.


Stripe

Inne på Stripe-dashboardet ditt kan du velge/endre hvilken bankkonto du vil tilknytte, og evt. sette opp flere.

stripeinnstillinger